.NET Boy

نوشته های یک پسر علاقه مند به برنامه نویسی دات نت

شروع برنامه نویسی و آشنایی با الگوریتم و فلوچارت

سلام دوستان

خیلی ها که به برنامه نویسی علاقه مند میشن و دوست دارن برنامه نویس بشن، میپرسن باید از کجا شروع کنیم، از چه زبانی. در پاسخ به این دوستان باید گفت برای برنامه نویس شدن اول از همه باید با الگوریتم و فلوچارت آشنا بشن و خوب یاد بگیرن. چه کتابی در این زمینه خوبه؟ دانلود کتاب "الگوریتم و فلوچارت".

اگه میخواین یه برنامه نویس خوب بشید وقت بزارید و تمام تمرینهای این کتاب رو انجام بدین. همچنین برای آشنایی خلاصه و کلی تر برنامه نویسی به این لینک در سایت فرادرس برید و ویدئوهای آموزشی این مبحث رو رایگان دانلود کرده و با دقت تماشا کنید.

ﭼﺮﺍ ﺑﻌﻀﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻬﺎ ﺗﺎ ﺁﺧﺮ ﻋﻤﺮﺷﺎﻥ ﺳﺨﺘﯽ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻨﺪ؟

ﭼﺮﺍ ﺑﻌﻀﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻬﺎ ﺗﺎ ﺁﺧﺮ ﻋﻤﺮﺷﺎﻥ ﺳﺨﺘﯽ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻨﺪ؟

ﭼﻮﻥ الله ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻨﺖ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺎﮎ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﻣﺼﺎﺋﺐ ﻭ ﺳﺨﺘﯿﻬﺎ ﻭ ﺑﻼﯾﺎ، ﮐﻔﺎﺭﻩ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻭ ﺧﻮﺷﺎ ﺑﺤﺎﻝ ﺁﻧﮑﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﻼ ﻭ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﺻﺒﻮﺭﯼ ﭘﯿﺸﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺳﺨﺘﯿﻬﺎ ﻭ ﻧﺎﺧﻮﺷﯿﻬﺎ ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﺻﺒﻮﺭﯼ ﺗﺤﻤﻞ ﺷﻮﻧﺪ ﺧﻮﺩ ﻣﻮﺟﺐ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﻭ ﺷﺎﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﻟﻄﻒ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﻟﻬﯽ( ﺗﺤﻤﻞ ﻭ ﺻﺒﻮﺭﯼ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺸﮑﻼﺕ ) ﻧﺼﯿﺐ ﻫﺮ ﮐﺴﯽ ﻧﺸﻮﺩ.
ﺍﺑﻮﻫﺮﯾﺮﻩ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ : ﻗَﺎﻝَ ﺭَﺳُﻮﻝُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭﺳﻠﻢ : « ﻣَﻦْ ﯾُﺮِﺩِ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺑِﻪِ ﺧَﯿْﺮًﺍ، ﯾُﺼِﺐْ ﻣِﻨْﻪُ » . ( ﺑﺨﺎﺭﯼ 5645: )
ﯾﻌﻨﯽ : ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻓﺮﻣﻮﺩ : « ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﻫﺮﮐﺲ ﮐﻪ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺧﯿﺮ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺑﻼ ﻣﯽ ﺳﺎﺯﺩ» .
ﻭ ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺻﺒﻮﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ : « ﺇِﻧَّﻤَﺎ ﯾُﻮَﻓَّﯽ ﺍﻟﺼَّﺎﺑِﺮُﻭﻥَ ﺃَﺟْﺮَﻫُﻢ ﺑِﻐَﯿْﺮِ ﺣِﺴَﺎﺏٍ » ﴿ﺍﻟﺰﻣﺮ : 10﴾ .
ﯾﻌﻨﯽ : ﺑﯽﺗﺮﺩﯾﺪ ﺷﮑﯿﺒﺎﯾﺎﻥ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﯽﺣﺴﺎﺏ [ ﻭ ] ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﯾﺎﻓﺖ .
ﻭ ﺑﺎﺯ ﺍﺑﻮﻫﺮﯾﺮﻩ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻪ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ : ﻗَﺎﻝَ ﺭَﺳُﻮﻝُ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭﺳﻠﻢ : «ﻣَﺜَﻞُ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻦِ ﮐَﻤَﺜَﻞِ ﺍﻟْﺨَﺎﻣَﺔِ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺰَّﺭْﻉِ، ﻣِﻦْ ﺣَﯿْﺚُ ﺃَﺗَﺘْﻬَﺎ ﺍﻟﺮِّﯾﺢُ ﮐَﻔَﺄَﺗْﻬَﺎ، ﻓَﺈِﺫَﺍ ﺍﻋْﺘَﺪَﻟَﺖْ، ﺗَﮑَﻔَّﺄُ ﺑِﺎﻟْﺒَﻼﺀِ، ﻭَﺍﻟْﻔَﺎﺟِﺮُ ﮐَﺎﻷَﺭْﺯَﺓِ، ﺻَﻤَّﺎﺀَ ﻣُﻌْﺘَﺪِﻟَﺔً، ﺣَﺘَّﯽ ﯾَﻘْﺼِﻤَﻬَﺎ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺇِﺫَﺍ ﺷَﺎﺀَ » . ( ﺑﺨﺎﺭﯼ 5644: ) .
ﯾﻌﻨﯽ : ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻓﺮﻣﻮﺩ : « ﻣﺜﺎﻝ ﻣﺆﻣﻦ, ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺎﻗﺔ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻃﺮﻑ , ﺑﺎﺩﯼ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺍﺵ ﻣﯽ ﺁﯾﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﮐﺞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺩ، ﺁﺭﺍﻡ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ، ﺭﺍﺳﺖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ . ( ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺩﺭ ﺑﻼ ﻭ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﺑﺴﺮ ﻣﯽ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﻫﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﮐﻔﺎﺭﺓ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺍﺵ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﻧﺪ ) . ﺍﻣﺎ ﻓﺮﺩ ﻓﺎﺟﺮ، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﺭﺧﺖ ﮐﺎﺝ، ﺳﺨﺖ ﻭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﺮﮒ ﺍﺵ ﻓﺮﺍ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ » . ( ﯾﻌﻨﯽ ﮐﻤﺘﺮ ﺩﭼﺎﺭ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ )
ﻭ ﺍﺑﻮﺳﻌﯿﺪ ﺧﺪﺭﯼ ﻭ ﺍﺑﻮ ﻫﺮﯾﺮﻩ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻨﻬﻤﺎ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ : « ﻣَﺎ ﯾُﺼِﯿﺐُ ﺍﻟْﻤُﺴْﻠِﻢَ ﻣِﻦْ ﻧَﺼَﺐٍ ﻭَﻻ ﻭَﺻَﺐٍ، ﻭَﻻ ﻫَﻢٍّ ﻭَﻻ ﺣُﺰْﻥٍ، ﻭَﻻ ﺃَﺫًﯼ ﻭَﻻ ﻏَﻢٍّ، ﺣَﺘَّﯽ ﺍﻟﺸَّﻮْﮐَﺔِ ﯾُﺸَﺎﮐُﻬَﺎ، ﺇِﻻَّ ﮐَﻔَّﺮَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺑِﻬَﺎ ﻣِﻦْ ﺧَﻄَﺎﯾَﺎﻩُ» . ( ﺑﺨﺎﺭﯼ 5642: ) .
ﯾﻌﻨﯽ : ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻓﺮﻣﻮﺩ : « ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ, ﺩﭼﺎﺭ ﻫﯿﭽﮕﻮﻧﻪ ﺧﺴﺘﮕﯽ, ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ، ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ، ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﯽ، ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﯼ ﻭ ﻏﻤﯽ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﻭﺳﯿﻠﺔ ﺁﻧﻬﺎ، ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺑﺨﺸﺪ . ﺣﺘﯽ ﺧﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺶ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﺩ» ( ﺑﺎﻋﺚ ﮐﻔﺎﺭﺓ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺶ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ).
ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ ﻭ ﺳﻠﻢ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺻﺒﺮ ﻭ ﺷﮑﺮ ﺑﻨﺪﻩ ﻣﺆﻣﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ : « ﻋﺠﺒﺎ ﻷﻣﺮ ﺍﻟﻤﺆﻣﻦ ﺇﻥ ﺃﻣﺮﻩ ﮐﻠﻪ ﺧﯿﺮ، ﻭﻟﯿﺲ ﺫﺍﮎ ﻷﺣﺪ ﺇﻻ ﻟﻠﻤﺆﻣﻦ؛ ﺇﻥ ﺃﺻﺎﺑﺘﻪ ﺳﺮّﺍﺀ ﺷﮑﺮ؛ ﻓﮑﺎﻥ ﺧﯿﺮﺍً ﻟﻪ، ﻭﺇﻥ ﺃﺻﺎﺑﺘﻪ ﺿﺮّﺍﺀ ﺻﺒﺮ؛ ﻓﮑﺎﻥ ﺧﯿﺮﺍً ﻟﻪ » ( ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻣﺴﻠﻢ ) ﯾﻌﻨﯽ : ﭼﻪ ﻋﺠﯿﺐ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺮ ﻣﺆﻣﻦ، ﻫﻤﻪ ﺍﻣﻮﺭﺵ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺧﯿﺮ ﺳﺖ، ﻭ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺴﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﻣﮕﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺆﻣﻦ، ﺍﮔﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﺑﻪ ﻭﯼ ﺑﺮﺳﺪ ﺷﮑﺮ ﻣﯿﮑﻨﺪ، ﻭ ﺍﯾﻦ ﺷﮑﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺧﯿﺮ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﺑﻪ ﻭﯼ ﺑﺮﺳﺪ ﺻﺒﺮ ﻣﯿﮑﻨﺪ، ﻭ ﺍﯾﻦ ﺻﺒﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺧﯿﺮ ﺍﺳﺖ.
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺑﻨﺪﻩ ﯼ ﻣﻮﻣﻦ ﻣﺘﻘﯽ ﺩﺭ ﺑﻼ ﻭ ﻣﺼﯿﺒﺘﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺖ، ﺑﺎﯾﺪ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﻪ ﻧﻌﻤﺖ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﮐﻨﺪ ! ﭼﮕﻮﻧﻪ؟ ﺑﺎ ﺻﺒﻮﺭﯼ ﻭ ﺳﭙﺎﺳﮕﺬﺍﺭﯼ ﮐﺮﺩﻥ ﻭ ﺭﺍﺿﯽ ﺷﺪﻥ ﺑﻪ ﺗﻘﺪﯾﺮ ﺍﻟﻬﯽ ﻭ ﺗﻮﮐﻞ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺩﻓﻊ ﺁﻥ ﺳﺨﺘﯽ .. ﺗﺎ ﺑﺪﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺁﻧﺮﺍ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﯼ ﮔﻨﺎﻫﺎﻧﺶ ﮐﻨﺪ . ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ : « ﻭَﻣَﺎ ﺃَﺻَﺎﺑَﮑُﻢ ﻣِّﻦ ﻣُّﺼِﯿﺒَﺔٍ ﻓَﺒِﻤَﺎ ﮐَﺴَﺒَﺖْ ﺃَﯾْﺪِﯾﮑُﻢْ ﻭَﯾَﻌْﻔُﻮ ﻋَﻦ ﮐَﺜِﯿﺮٍ » ( ﺷﻮﺭﯼ 30 ) . ﯾﻌﻨﯽ : ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻣﺼﯿﺒﺘﯽ ﺭﺳﺪ، ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﮐﺎﺭﻫﺎﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﺭﺍ ﻋﻔﻮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺑﻨﺎ ﺑﻪ ﺣﮑﻤﺖ ﺧﻮﯾﺶ ﻭﯼ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺁﺯﻣﺎﯾﺪ، ﭼﻨﺎﻧﮑﻪ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ :
«ﻭَﻟَﻨَﺒْﻠُﻮَﻧَّ��ُﻢْ ﺑِﺸَﯽْﺀٍ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﺨَﻮﻑِ ﻭَﺍﻟْﺠُﻮﻉِ ﻭَﻧَﻘْﺺٍ ﻣِّﻦَ ﺍﻷَﻣَﻮَﺍﻝِ ﻭَﺍﻷﻧﻔُﺲِ ﻭَﺍﻟﺜَّﻤَﺮَﺍﺕِ ﻭَﺑَﺸِّﺮِ ﺍﻟﺼَّﺎﺑِﺮِﯾﻦَ * ﺍﻟَّﺬِﯾﻦَ ﺇِﺫَﺍ ﺃَﺻَﺎﺑَﺘْﻬُﻢ ﻣُّﺼِﯿﺒَﺔٌ ﻗَﺎﻟُﻮﺍْ ﺇِﻧَّﺎ ﻟِﻠّﻪِ ﻭَﺇِﻧَّـﺎ ﺇِﻟَﯿْﻪِ ﺭَﺍﺟِﻌﻮﻥَ * ﺃُﻭﻟَـﺌِﮏَ ﻋَﻠَﯿْﻬِﻢْ ﺻَﻠَﻮَﺍﺕٌ ﻣِّﻦ ﺭَّﺑِّﻬِﻢْ ﻭَﺭَﺣْﻤَﺔٌ ﻭَﺃُﻭﻟَـﺌِﮏَ ﻫُﻢُ ﺍﻟْﻤُﻬْﺘَﺪُﻭﻥ » ( ﺑﻘﺮﻩ 155 ) .
ﯾﻌﻨﯽ : ﻗﻄﻌﺎً ﻫﻤﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﭼﯿﺰﯼ ﺍﺯ ﺗﺮﺱ، ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ، ﻭ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﺭ ﻣﺎﻟﻬﺎ ﻭ ﺟﺎﻧﻬﺎ ﻭ ﻣﯿﻮﻩﻫﺎ، ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﻣﯽﮐﻨﯿﻢ؛ ﻭ ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺩﻩ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ، ﺁﻥ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﭼﻮﻥ ﻣﺼﯿﺒﺘﯽ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﺳﺪ ﮔﻮﯾﻨﺪ : « ﻣﺎ ﺍﺯ ﺁﻥ الله ﻫﺴﺘﯿﻢ ﻭ ﺑﻪ ﺳﻮﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﯾﻢ» ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭﻭﺩ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﺷﺎﻣﻞ ﺣﺎﻟﺸﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺷﻮﻧﺪﮔﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

ﻭﺍﻟﻠﻪ ﺍﻋﻠﻢ
ﻭﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺳﻠﻢ ﻋﻠﯽ ﻣﺤﻤﺪ ﻭﻋﻠﯽ ﺁﻟﻪ ﻭﺃﺻﺤﺎﺑﻪ ﻭﺍﻟﺘﺎﺑﻌﯿﻦ ﻟﻬﻢ ﺑﺈﺣﺴﺎﻥ ﺇﻟﯽ ﯾﻮﻡ ﺍﻟﺪﯾﻦ
ﺳﺎﯾﺖ ﺟﺎﻣﻊ ﻓﺘﺎﻭﺍﯼ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﻭ ﺟﻤﺎﻋﺖ
IslamPP.Com

تکنولوژی واقعیت مجازی و افزوده شبیه به عینک های معمولی می شوند!

کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک چند ساعت پیش به پایان رسید و مارک زاکربرگ، مدیر عامل این شرکت در میان صحبت های خود، اشاره های زیادی به تکنولوژی های واقعیت مجازی و افزوده داشت و از برنامه های آتی فیسبوک در این خصوص گفت.

تکنولوژی واقعیت مجازی و افزوده شبیه به عینک های معمولی می شوند!

واقعیت مجازی

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دیجیاتو، زاکربرگ بیان کرد که شرکت تحت مدیریت وی، در حال آزمایش تجربیات جدیدی در پلتفرم واقعیت مجازی است. وی باور دارد که واقعیت مجازی، می تواند پلتفرم برتر اجتماعی در آینده باشد، چرا که در هنگام استفاده از آن، کاملا حس خواهید کرد که در مکانی دیگر حضور داشته و در حال دیدن شخص مقابل خود هستید.

اما زاکربرگ می گوید که در ده سال آینده، واقعیت مجازی و افزوده با هم ترکیب شده و تبدیل به بخشی از زندگی روزمره ما خواهند شد.

«در ده سال آینده، فرم نهایی دستگاهی که کاربر توسط آن از این تکنولوژی بهره می گیرد، کوچک تر خواهد شد. در نهایت به جایی خواهیم رسید که هدست ها، شبیه به عینک های معمولی باشند؛ عینک هایی که هم قادر هستند واقعیت مجازی را در اختیار کاربر قرار دهند و هم واقعیت افزوده را.

چنین گفته ای به معنای آن است که برای مثال، من امروز مجبور هستم برای نشان دادن تصویری به دوستم، موبایل خود را به دست گرفته و نسخه ای کوچک از آن را نمایش دهم. در آینده، قادر خواهیم بود با اشاره انگشت تصویری را در برابر خود قرار داده و اندازه اش را هرچقدر که می خواهیم، بزرگتر کنیم. برای به اشتراک گذاشتن آن نیز کافیست از عینکی معمولی که به تکنولوژی واقعیت افزوده مجهز شده، بهره گرفت.

در عمل و در دنیای حقیقی، برای نمایش یک تصویر به یک تلویزیون نیاز دارید. در دنیای آینده، همین تلویزیون یک اپلیکیشن یک دلاری در فروشگاه واقعیت افزوده خواهد بود. می توان انتظار داشت که تحقق چنین امری با تاخیر مواجه باشد، اما در هر صورت این دیدگاه ما از آینده است، و تصمیم داریم تا ۱۰ سال آینده به آن برسیم.»

منبع