فهرست بستن

دروغ هایی که درباره تغذیه و سلامتی به ما میگویند

دوستان شما هم حتمآ بارها از زبان دکترها و متخصصین تغذیه، چه در اینترنت چه در تلویزیون و چه حضوری، شنیدید که میگن برای اینکه چربی خونتون بالا نره از روغن های مایع گیاهی استفاده کنید. و از طرفی دیگه میگن که روغن حیوانی یا روغن جامد استفاده نکنید چون چربی رو بالا میبره و برای شما بسیار خطرناک است. باورتون میشه که این حرف یکی از بزرگترین دروغ های تاریخه؟! بله، دروغه. فقط برای پول! تجربه اینو ثابت میکنه. روغن حیوانی طبیعی(یعنی در کارخانه ها تولید نشده باشند، و بعبارتی فراوری شده نباشند)، چه جامد چه مایع، بهترین روغن ها هستند که به هیچ وجه چربی خون رو بالا نمیبرند و باعث بیماری های قلبی نمیشوند، و اتفاقآ برا سلامتی بسیار مفید هستند. و روغن های گیاهی هم خوب هستند، خصوصآ روغن زیتون که عالیست، اما به شرط اینکه فراوری شده نباشند یعنی ساخت کارخانه ها نباشند. روغن های کارخانه ای گیاهی(مایع و جامد) هستند که برای سلامتی ضرر دارند و چربی خون را بالا برده و باعث سکته قلبی میشوند.

من نه دکترم و نه سواد چندانی در رشته پزشکی و سلامت دارم. اما طبق خبرهایی که از دوستان و آشنایان به گوشمون میرسید، که فلان مردم همیشه از روغن و چربی حیوانی استفاده میکنند و کاملآ سالمند، یا فلانی که چربی خون داشت رو آورد به چربی طبیعی و حیوانی، و بعد خودمون(یعنی اعضای خانواده) هم آزمایش کردیم، بر اساس این تجربیات دارم اینها را بیان میکنم. آخرین نمونش یکی از برادرای خودم که خیلی در بند مسائل پزشکی است ولی از پارسال که چربیش بالا رفته بود هر کاری میکرد چربیش چندان پایین نمیومد، تا اینکه از یکی دو ماه پیش طبق توصیه مادرم رو به روغن حیوانی آورد و خبر خوب این که این بار که آزمایش کرد گفت چربی خونش کاملآ متعادل و نرمال شده. چیز جالبی که برادرم گفت این بود که چربی حیوانی طبیعی باعث کاهش وزن میشه و آدمو لاغر میکنه. من متوجه نبودم و البته درست گفت چون خودشم وزنش پایین تر اومده.

یه دروغه دیگه نمک های یددار فراوری شده و بهداشتی است! کلا هر ماده غذایی که میره زیر دستگاه و فرایندهای کارخانه ها، خراب و مریضی زا میشه. تجربه ثابت کرده که اگه میخواید مصرف نمک باعث فشار خون نشه از نمک های طبیعی موجود در کوههای نمک استفاده کنید. ما خودمون هر سال به یک کوه نمک که در فاصله یک ساعتی از شهرمون است میریم و نمک به اندازه یک سال از کوه میکنیم و به خونه میاریم و استفاده میکنیم. و دیگه مثل قدیما که از نمک مغازه ها مصرف میکردیم فشار خون بالا نمیگیریم. و کاش زودتر فهمیده بودیم و مصرف نمک فراوری شده رو قطع کرده بودیم تا مادرم سکته مغزی نمیشد.

یکی دیگر از چیزهای مهمی که چهار پنج ماه پیش تو اینترنت بهش برخوردم “رژیم غذایی قلیایی” است. یکی از مترجم های ایرانی کتابی بسیار مفید رو ترجمه کرده که به بررسی مواد غذایی گوناگون در بدن میپردازه. این کتاب از منظر علم بیولوژیک به همون چیزی رسیده که طب سنتی ایران میگه. غذاهای گوناگون مایعات بدن رو یا اسیدی میکنند یا قلیایی. بعبارتی یا خاصیت اسیدی دارند یا بازی. طبق چیزی که طب سنتی میگه غذاها یا سرد هستند یا گرم. من لینک وبسایت این مترجم رو میزارم. این کتاب ترجمه شده رو باید بخرید. اسم کتاب “راز درمان تمام بیماری های من” است. اما چند فصل اولش مجانی به صورت pdf برا دانلود گذاشته شده و همین مقدار همه چیزو برا ما آشکار میکنه. دیگه اگه مایل بودید میتونید کتاب کامل و نیز جزوات تکمیلی رو بخرید. از این صفحه میتونید دانلود کنید.

+ اضافه شده در (5 بهمن 1396)
امروز میخوام یک مسئله جدید رو براتون افشا کنم. در مورد یک دروغ. شنیدید تو خیلی از کتابها و سایتها میگن برای اینکه لاغر بشید وعده های غذایی رو به چند وعده کوچک تقسیم کنید. اما حقیقت برعکسه. برای اینکه لاغر بشید باید بین وعده ها فاصله زیاد باشه. یعنی بعد از خوردن صبحانه(که اصلآ نباید سنگین باشد) در ساعت مثلآ 8 ، اونوقت تا ساعت 1تا 2 که ناهار است هیچ چیز نباید خورد(مگر تشنه تون شد آب). اگه عادت ندارید اولش شاید یکم سخت باشه اما باید عادت بکنید. و نیز ناهار که صرف شد تا شام نباید چیزی خورد. با این کار لاغر میشید حتی اگه بیشتر از قبل بخورید. من تا یک سال پیش همیشه باعث تعجبم بود که: “چرا پدر و خواهرم که ناهار حداقل 2 برابر من میخورند لاغرند و چاق نمیشند ولی من چاقم! خوش به حالشون!”. حالا دلیلشو فهمیدم. باورتون نمیشه امتحان کنید. یا اگه نمیتونید میتونید یه مشت افراد چاق و لاغر رو بررسی کنید.
میدونید دلیل دروغ ساختن ها توسط عده ای حیله گر و پول پرست چیه؟ دلیلشو گفتم دیگه! میخوان مردم بخورند و بخورند(سود برا تولیدکننده های مواد غذایی) و چاق و مریض بشن و مجبور بشن برن پول برا لاغری و خصوصا دکترها بدن.
+ اضافه شده در (15 فروردین 1397)
دو کتاب هست که باید بخونید و ببینید برنامه غذایی ورزشکاران قوی هیکل آمریکایی چطوریه. چند نکته از نکاتی که ذکر شد از این دو کتاب فهمیده شده. برادرم این کتابها رو بهم معرفی کرد. خیلی چیزا است که باید بدونید. آیا صبحانه مهمترین وعده غذاییه و باید خورده بشه؟! آیا شام باید حداقل خورد؟ با خوندن مطالب اگه از نحوه تغذیه مردم قدیم آگاه باشید میفهمید که چرا قدیمی ها سالمتر و لاغرتر بودند. و دیگه از شنیدن نحوه زندگی و تناول مثلا پیامبر تعجب نخواهید کرد! این دو کتاب اولی “پایان افسانه کالریها” و دومی “پایان افسانه کلسترول چربی و نمک” است. از یک نویسنده. دوستان فکر نکنید که دارم همکاری و تبلیغ میکنم، نخیر. خدا خیر بده نویسنده کتاب رو، من فقط دوست دارم مردم از حقایق مهم آگاه بشن و استفاده بکنند. وبسایتم رو مرور کنید میفهمید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.