فهرست بستن

دروغ هایی که علم پزشکی درباره تغذیه و سلامتی به ما میگوید

دوستان شما هم حتمآ بارها از زبان دکترها و متخصصین تغذیه، چه در اینترنت چه در تلویزیون و چه حضوری، شنیدید که میگن برای اینکه چربی خونتون بالا نره از روغن های مایع گیاهی استفاده کنید. و از طرفی دیگه میگن که روغن حیوانی یا روغن جامد استفاده نکنید چون چربی رو بالا میبره و برای شما بسیار خطرناک است. باورتون میشه که این حرف یکی از بزرگترین دروغ های تاریخه؟! بله، دروغه. فقط برای پول! تجربه اینو ثابت میکنه. روغن حیوانی طبیعی(یعنی در کارخانه ها تولید نشده باشند، و بعبارتی فراوری شده نباشند)، چه جامد چه مایع، بهترین روغن ها هستند که به هیچ وجه چربی خون رو بالا نمیبرند و باعث بیماری های قلبی نمیشوند، و اتفاقآ برا سلامتی بسیار مفید هستند. و روغن های گیاهی هم خوب هستند، خصوصآ روغن زیتون که عالیست، اما به شرط اینکه فراوری شده نباشند یعنی ساخت کارخانه ها نباشند. روغن های کارخانه ای گیاهی(مایع و جامد) هستند که برای سلامتی ضرر دارند و چربی خون را بالا برده و باعث سکته قلبی میشوند.

من نه دکترم و نه سواد چندانی در رشته پزشکی و سلامت دارم. اما طبق خبرهایی که از دوستان و آشنایان به گوشمون میرسید، که فلان مردم همیشه از روغن و چربی حیوانی استفاده میکنند و کاملآ سالمند، یا فلانی که چربی خون داشت رو آورد به چربی طبیعی و حیوانی، و بعد خودمون(یعنی اعضای خانواده) هم آزمایش کردیم، بر اساس این تجربیات دارم اینها را بیان میکنم. آخرین نمونش یکی از برادرای خودم که خیلی در بند مسائل پزشکی است ولی از پارسال که چربیش بالا رفته بود هر کاری میکرد چربیش چندان پایین نمیومد، تا اینکه از یکی دو ماه پیش طبق توصیه مادرم رو به روغن حیوانی آورد و خبر خوب این که این بار که آزمایش کرد گفت چربی خونش کاملآ متعادل و نرمال شده. چیز جالبی که برادرم گفت این بود که چربی حیوانی طبیعی باعث کاهش وزن میشه و آدمو لاغر میکنه. من متوجه نبودم و البته درست گفت چون خودشم وزنش پایین تر اومده.
در ضمن بدونید که کره حیوانی یک خوردنی بسیار مفید هست. خصوصا اگه طبیعی و محلی باشه. اگه صبحانه قهوه بدون شکر با حل کردن یک قاشق غذاخوری کره در اون بخورید مطمئن باشید که هم یک صبحانه خوب هست و دیگه تا ظهر نیازی به خوردن نیست و نیز شما رو لاغر میکنه. به جای شکر از عسل طبیعی، یا استویا استفاده کنید. استویا اگه نمیدونید چیه بهتره تو اینترنت دربارش تحقیق کنید. مزه شیرینش مثل عسل و شکر نمیشه اما بهتره زیاد لذت طلب نباشید و بعد مدتی بهش عادت میکنید. کلآ اگه آدم قصدش از خوردن همیشه لذت طلبی زیاد باشه مسلمه که کار به پرخوری و چاقی میکشه.

یه دروغه دیگه نمک های یددار فراوری شده و بهداشتی است! کلا هر ماده غذایی که میره زیر دستگاه و فرایندهای کارخانه ها، خراب و مریضی زا میشه. تجربه ثابت کرده که اگه میخواید مصرف نمک باعث فشار خون نشه از نمک های طبیعی موجود در کوههای نمک استفاده کنید. ما خودمون هر سال به یک کوه نمک که در فاصله یک ساعتی از شهرمون است میریم و نمک به اندازه یک سال از کوه میکنیم و به خونه میاریم و استفاده میکنیم. و دیگه مثل قدیما که از نمک مغازه ها مصرف میکردیم فشار خون بالا نمیگیریم. و کاش زودتر فهمیده بودیم و مصرف نمک فراوری شده رو قطع کرده بودیم تا مادرم سکته مغزی نمیشد.

یکی دیگر از چیزهای مهمی که چهار پنج ماه پیش تو اینترنت بهش برخوردم “رژیم غذایی قلیایی” است. یکی از مترجم های ایرانی کتابی بسیار مفید رو ترجمه کرده که به بررسی مواد غذایی گوناگون در بدن میپردازه. این کتاب از منظر علم بیولوژیک به همون چیزی رسیده که طب سنتی ایران میگه. غذاهای گوناگون مایعات بدن رو یا اسیدی میکنند یا قلیایی. بعبارتی یا خاصیت اسیدی دارند یا بازی. طبق چیزی که طب سنتی میگه غذاها یا سرد هستند یا گرم. من لینک وبسایت این مترجم رو میزارم. این کتاب ترجمه شده رو باید بخرید. اسم کتاب “راز درمان تمام بیماری های من” است. اما چند فصل اولش مجانی به صورت pdf برا دانلود گذاشته شده و همین مقدار همه چیزو برا ما آشکار میکنه. دیگه اگه مایل بودید میتونید کتاب کامل و نیز جزوات تکمیلی رو بخرید. از این صفحه میتونید دانلود کنید.

+ اضافه شده در (5 بهمن 1396)
امروز میخوام یک مسئله جدید رو براتون افشا کنم. در مورد یک دروغ. شنیدید تو خیلی از کتابها و سایتها میگن برای اینکه لاغر بشید وعده های غذایی رو به چند وعده کوچک تقسیم کنید. اما حقیقت برعکسه. برای اینکه لاغر بشید باید بین وعده ها فاصله زیاد باشه. یعنی بعد از خوردن صبحانه(که اصلآ نباید سنگین باشد) در ساعت مثلآ 8 ، اونوقت تا حداقل 3 ساعت نباید چیزی بخورید و بعد اگه گشنتون شد میان وعده سبک مثل یک عدد میوه یا کلآ چیزی کم و سبک و بعد تا موقع ناهار. (البته من فاصله زمانی دقیق و جزئیات رو نمیدونم و باید تحقیق بشه). اگه عادت ندارید اولش شاید یکم سخت باشه اما باید عادت بکنید. و نیز ناهار که صرف شد تا شام، غیر از یک عصرونه سبک مثل چای و چند عدد خرما(اونم در صورت ضرورت) نباید چیزی خورد. با این کار لاغر میشید حتی اگه بیشتر از قبل بخورید. من تا یک سال پیش همیشه باعث تعجبم بود که: “چرا پدر و خواهرم که ناهار حداقل 2 برابر من میخورند لاغرند و چاق نمیشند ولی من چاقم! خوش به حالشون!”. حالا دلیلشو فهمیدم. باورتون نمیشه امتحان کنید. یا اگه نمیتونید میتونید یه مشت افراد چاق و لاغر رو بررسی کنید.
میدونید دلیل دروغ ساختن ها توسط عده ای حیله گر و پول پرست چیه؟ دلیلشو گفتم دیگه! میخوان مردم بخورند و بخورند(سود برا تولیدکننده های مواد غذایی) و چاق و مریض بشن و مجبور بشن برن دوباره پول خرج کنند برا لاغری و خصوصا دکتر.
 
+ اضافه شده در (15 فروردین 1397)
دو کتاب هست که باید بخونید و ببینید برنامه غذایی ورزشکاران قوی هیکل آمریکایی چطوریه. چند نکته از نکاتی که ذکر شد از این دو کتاب فهمیده شده. برادرم این کتابها رو بهم معرفی کرد. خیلی چیزا است که باید بدونید. آیا صبحانه مهمترین وعده غذاییه و باید خورده بشه؟! آیا شام باید حداقل خورد؟ با خوندن مطالب اگه از نحوه تغذیه مردم قدیم آگاه باشید میفهمید که چرا قدیمی ها سالمتر و لاغرتر بودند. این دو کتاب اولی کتاب “پایان افسانه کالریها” و دومی کتاب “پایان افسانه کلسترول چربی و نمک” است. از یک نویسنده. دوستان فکر نکنید که دارم همکاری و تبلیغ میکنم، نخیر. خدا خیر بده نویسنده کتاب رو، من فقط دوست دارم مردم از حقایق مهم آگاه بشن و استفاده بکنند. وبسایتم رو مرور کنید میفهمید.

+ (6 دی 1397) همونطور که احتمالا میدونید سنت پیامبر این بوده که روزهای دوشنبه و پنج شنبه در طول سال روزه میگرفتن و این به عنوان سنت شناخته میشه. دلیلش رو چند هفته قبل اتفاقی پیدا کردم. متخصصین سلامتی در آمریکا سالیان اخیر به این پی بردن که روزه گرفتن و گرسنگی کشیدن خیلی برا سلامت بدن خوبه و خصوصا برا سلامت مغز و همچنین لاغری و طول عمر. البته با تحقیق کلی سبکهای روزه داری ساختن که همینطور داره به روزه ما مسلمونها شبیه تر میشه. شایدم فهمیده باشن روزه اسلامی بهترین نوع روزه است اما قطعآ بهشون اجازه نمیدن که اینو مطرح کنند. اما چیزی که دو هفته پیش تو یه سایت انگلیسی زبان خوندم این بود که پی برده شده که ایجاد روتین روزه گرفتن به شکل چند روز یکبار اما مستمر خیلی برا لاغری و سلامت جسم و مغز و قدرت هوش و تفکر و روان سالم و شخصیت سالم مفید است. حالا من خودم که به خاطر بیماری و اراده سستم سالهاست که روزه نرفتم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.